måndag 3 augusti 2009

Surrogatpappa

Vi brukar, för enkelhetens skulle, låta Oscar sova mitt emellan mig och Anna om nätterna och det samma gällde inatt. Men inatt hände något som jag känner att jag måste dela med mig av.

Ni vet hur det är när man sover men samtidigt är svagt medveten om att någonting händer runt omkring dig. Det är som om det ända som är vaket i kroppen är öronen och hjärnan och resten av kroppen sover. Så började min upplevelse inatt.

Igår kväll så låg vi i sängen och klämde några Sopranos avsnitt och Oscar somnade emellan mig och Anna som vanligt. När vi hade släckt och sovit en bra stund så börjar jag, i sömnen, höra ett smackande och klafsande men sover ju så jag vet ju inte om det är dröm eller verklighet. Detta fortsätter en bra stund och efter ett tag så börjar resten av kroppen vakna till liv och känselnerverna börjar skicka signaler till hjärnan om att någonting är min kropp. När jag har vaknat så pass mycket så att jag orkar dra upp ögonlocken 5mm så ser jag Oscar som förbrilt försöker få ut mjölk ur mitt bröst ungefär vid armhålan. Han har nog hållit på ett tag för jag är alldeles genomblöt. Så jag vänder honom om och visar honom att mamma minsann ligger på andra sidan sängen och att han inte har något att hämta i matväg av mig på de närmsta 6 månaderna. Sedan väcker jag Anna, med ett “-Jag tror att han är hungrig!?”, hon tar över och jag riktigt hörde lättnade som släppte Oscars bröst när han äntligen fick betalt för allt sugande.

Så nu har jag ammat för första gången, känns väl lite lustigt, men vad gör man inte!

1 kommentarer:

Öz on 3 augusti 2009 kl. 18:12 sa...

:):):):)

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal