onsdag 29 juli 2009

Från stäpp till spräckt läpp

Nej det är inte mig det handlar om utan mitt ena barn, men det kommer vi till.

Det var ett bra tag sedan mitt senaste inlägg, 14 dagar exakt, och anledningen är att jag verkligen inte har haft tid. Den senaste tiden har jag spenderat i Nyköping tillsammans med släkt och vänner och veckan har varit fullspäckad. Som vanligt när man är på hembesök så tillhör det ju att man åker runt och hälsar på släkten och speciellt när man har fått ett tillskott i familjen som måste visas upp, detta blev inte like intensivt som det brukar p.g.a. att min syster hade bröllop i Lördags och då träffade vi de flesta där. Måndagen förra veckan spenderade vi hos “bror” med familj. Efter en mycket trevlig shoppingrunda avslutades kvällen med en klassisk Spagetti Bolognese. Tack för en mycket trevlig dag och hoppas att vi ses snart igen!

Tisdag innebar lugn och ro, i alla fall för mig och Anna, då farmor, farfar och faster tog med Agnes och Wilma till Eskilstuna stäppen för att titta på djur, natur och åka karuseller. Jag och Anna tog en lugn runda på stan, en fika på Myrornas café (Hellmans) och sedan en runda i affärerna. Jag kallar från och med nu Hellmans café för Myrornas café, anledningen till det är att tjejerna som jobbar där springer runt som små myror i sin stack, de jobbar och sliter rumpan av sig och kunderna strömmar in som vattnet in i myrstacken, stackare. Vi träffade också en mycket god vän till mig där, det var inte igår, som är på tjocken och gräddar för fullt, du kan följa hennes vardag här. LYCKA TILL vännen, nästa år kan våra barn krypa ikapp.

Onsdag spenderades på den kala stäppen på Jogersö. Det var bad, lek och mycket mycket sol.

Torsdag var lika med kalasdag. Agnes och Wilma firades i förväg av farmor, farfar, faster och farbror Johan. Partyhattar, ballonger och tutor var ett måste. Kvällen avslutades hos kusinerna i Tystberga.

Fredagen har jag ärligt talat förträngt, hmm, måste ju betyda att vi tog det riktigt easy den dagen, eller?

Lördag, the BIG day, syrrans bröllopsdag, jag uppträdde i kyrkan, Agnes och Wilma var brudtärnor. För att sammanfatta hela dagen så var den helt fantastisk. Vädret var strålande, kyrkan var urmysig och Agnes och Wilma skötte sig såå himla bra. De gick hand i hand sakta framför syrran och hennes make med varsin bukett i handen och varsitt stort leende på läpparna. Som två små änglar, ÄLSKAR er tjejer. Efter kyrkan bar det av till Stenbrogården i Nyköping där bröllopsfesten skulle hållas. Festen var helt underbar, alla var på strålande humör, TACK Malin och Johan för en oförglömlig dag. När det gäller Stenbrogården så vill jag höja ett varningens finger till dem som funderar på att hålla sitt partaj där, gör det inte. Servicen är mycket dålig, ägarinnan är ett slag i säg, de tar 40kr för en korv med bröd och serverar 4år gammal öl.

Söndagen spenderades på sofflocket, hela dagen låg vi möra i fötter och huvud och släckte lampan redan klockan åtta. Och i måndags var det hemfärd mot underbara Karlskrona.

Nu kommer vi till den spräckta läppen. Igår var min första dag på jobbet efter “semestern”. Jag hade jobbat lite mer än halva dagen då Anna ringer och berättar att Agnes har trillat och spräckt läppen och att mormor är på väg med henne till akuten. Efter 10 min ringer hon på nytt och säger att Agnes läpp måste sys och att hon måste sövas för att de ska lyckas. Jag packar ihop mina pryttlar och beger mig hemåt mot sjukhuset. När jag kommer till sjukan ligger Agnes i sängen med en inlindad kylklamp mot överläppen. Hon har spräckt läppen vid amorbågen ungefär 1,5cm och det ser inte alls trevligt ut. Hon får åka till operationssalen  och sy 3 stygn. Så nu ser hon ut som hon har gått en rond i ringen. Operationen gick i alla fall bra och vi kunde åka hem en timme efter att den var avklarad.

Idag är det tjejernas dag, Agnes och Wilma fyller 5år, och det ska firas med mormor, morfar och mostrar.

1 kommentarer:

Jemawa on 29 juli 2009 kl. 19:19 sa...

Mycket trevligt att ses!
KRAM

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal