söndag 5 juli 2009

Livet på landet

Nu har vi lämnat staun och flyttat ut till bushen, Torhamn närmare bestämt. Vi har lämnat betongen, asfalten, stressen och det klibbiga vardagsrummet för ett lite mer primitivt liv. Visserligen så räcker svärfars trådlösa nätverk hela tomten så jag kan surfa från stugan, men vi diskar för hand (det var inte igår) och har begränsat med varmvatten vilket gör att man får turbo duscha om alla ska få en chans att duscha varmt. Det skönaste med det här stället är bristen på stress, det finns inga “måsten” (förutom de “måsten” som blöjbyte, disk, matlagning etc.), man slappnar av på ett annat sätt här. En anledning till det är väl att barnen har mer frihet här än vad de har i lägenheten, vilket gör att de inte klänger på mig och Anna hela tiden utan kan själva springa ut och in, gunga, leka i sandlådan utan att vi ska behöva oroa oss för att de kan bli påkörda. En annan anledning kan nog vara bag in boxen, fast det är bara ett glas kvar efter helgens bravader som innehöll marknad och sjöbodsfest.

Nu har vi bott här sedan i fredags och sedan jag hittade det trådlösa nätet så har jag spenderat lite för mycket tid framför den här datorn, all “dö” tid har lagts framför den, så idag köpte jag mig en ny bok som jag ska plöja igenom istället, “Flickan som lekte med elden” av Stieg Larsson. Jag har läst “Män som hatar kvinnor” och älskade den så jag ser verkligen fram emot att läsa den här boken.

Nu har mina barn äntligen somnar för natten och jag ska ta och avverka ett par avsnitt av Sopranos med min kära sambo.

3 kommentarer:

Jemawa on 5 juli 2009 kl. 21:57 sa...

Låter urmysigt.. Bo i hus, en bit utanför stan skulle man göra!

drisse on 5 juli 2009 kl. 23:57 sa...

Det är pittoreskt och super mysigt.

murarn on 7 juli 2009 kl. 16:46 sa...

super mysigt..

ja inte undra på att baginboxen töms snabbt... :P

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal