fredag 3 juli 2009

Nu flyr vi staun

Tidig morgon efter att ha hjälpt syrran ner till bilen med all packning. Syster har varit här sedan i Tisdags och jag tackar henne för 3 trevliga dagar.

Shit vad varmt det är, klockan är 06.00 och det är 27 grader i vardagsrummet som ligger på skuggsidan, det går inte att vistas i lägenheten. Om det ändå kunde komma lite åska som laddade ur luften lite, det är så klibbigt så att jag skulle fastna på väggen om jag kastade mig mot den.

Idag har jag intervju, whiii det var inte igår. Efter att ha varit helt dött i en månad lite drygt så hörde det av sig två arbetsgivare i Onsdags och undrade om jag fortfarande letade efter en arbetsgivare, jag vågar dock inte hoppas på något förens jag har det utan tar det med lugn och ser vart jag landar. Det är ju inte första gången som man har haft något på g om man säger så.

Efter intervjun så tar vi vårat pick och pack och flyr staun (stan på Karlskronitiska), det går inte att var i lägenheten, temperaturen understiger inte 27 grader även om man öppnar alla fönster i hela lägenheten. Nej nu tar vi våra saker och sticker ut till svärföräldrarna, de har en extra stuga som vi får nyttja som sommarstuga. Där kan barnen vara ute själva utan att man behöver vara orolig för bilar, där finns det skugga så att Oscar slipper ligga och flämta och där finns det en berså där pappa kan sitta och dricka några goa pilsner.

By the way – För er som hittar ut till Torhamn så var det 25 grader i vattnet där igår och jag kan varmt rekommendera en macka på café måsen i hamnen.

1 kommentarer:

Jemawa on 3 juli 2009 kl. 08:29 sa...

Låter som ni har det ganska gott du!
O lycka te med intervjun!
Det är ett helvete det där att snubbla på mållinjen hela tiden!
Det är på tiden att du får nåt nu!

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal