söndag 12 juli 2009

Smakstart

Är sommaren över nu? Jag får lite sådana vibbar nu i alla fall, imorgon börjar jag att jobba igen, det regnar och är kyligt om dagarna och framförallt kvällarna. Jobba ja, nu var det dax igen, har inte haft ett jobb sedan Januari, inte ett jobb som ger avkastning i alla fall. Jobbar gör man ju annars ständigt när man är småbarnsförälder, det är blöjbyten, storhandling, lekplatser, vattenland, badplatser, sandslotts byggen, matlagning, klädhandling, cykelträning, blåmärken, skrapsår, omplåstring och sen börjar det om igen. Det känns skönt att äntligen ha en arbetsplats att gå till men motigt att lämna allt hemmaarbete åt Anna. Men jag ska bara jobba en vecka innan jag har semester, om en vecka åker vi till Nyköping, min syster ska gifta sig och Oscar ska på turné ibland släkt och vänner. Det kallar jag för smakstart på arbetslivet.

3 kommentarer:

Öz on 13 juli 2009 kl. 02:10 sa...

Fan vad skönt my main man.
Jag drar igång mitt nya liv i mitten på Augusti, håller med om att det ska bli skönt...

Jemawa on 13 juli 2009 kl. 19:41 sa...

Ja, ingen dålig start på nya jobbet du!
Hade ingen aning om att Malin ska gifta sig! Vad skoj!
Hälsa henne så mycket!

Kram

drisse on 13 juli 2009 kl. 21:58 sa...

:) Absolut, det ska jag göra!

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal