måndag 29 juni 2009

VattenTä(c)kt dag

Den började med en rivstart men avslutades i solstolen på Saltö beach.

Efter att jag skrivit det förra inlägget satte jag mig i bilen i jakt på vatten. Jag åkte först in till stan då jag fått för mig att ICA Supermarket öppnade 07.00, men de öppnade 08.00, så jag fortsatte färden till Preem där jag hoppades finna en plastdunk som jag kunde fylla med vatten, men det var lika lätt att försöka hitta en plastdunk på Preem som att försöka hitta en badboll i en skoaffär. Jag fick sätta mig i bilen igen och bege mig ut mot det lokala köpcentret. Där upptäckte jag att Willys hade öppet, whiii vatten tänkte jag, men det var fler än jag som hade kommit på det. Allt vatten var nästan slut 07.15. Jag köpte 9 liter bubbel och återvände till mitt fordon. “-Detta räcker inte, tänkte jag”, jag kunde ju inte spola toaletten med kolsyrat vatten, eller kunde kunde jag väl men det hade blivit förbannat dyrt. Så jag fortsatte min jakt på plastdunkar och efter att ha besökt alla de lokala bensinstationerna så bestämde jag mig för att sätta mig i bilen och vänta tills ICA Maxi öppnade.

Klockan 08.00 slog Maxi upp portarna och jag och gäng vattenhungriga nästan sprang in i butiken, jag letade upp en ur personalen, frågade om de sålde plastdunkar och fick till svar att det gjorde de minsann. Hon visade mig vart de fanns och jag sprang dit. Det var som sagt fler än  jag som hade samma tanke och jag lyckades knycka de två sista 25 liters dunkarna innan hyllorna bokstavligen länsades på dunkar. På vägen ut ur butiken mötte jag folk med kundvagnar överlastade med vatten, både med och utan bubbel, folk var som galna och på nästan mindre än 10 min så var hyllorna med vatten så gott som tomma.

Nåväl, nu hade jag i alla fall fått tag i ett par dunkar som behövde fyllas med vatten, så jag begav mig till Lyckeby källa för att bunkra. På vägen dit rapporterade SR P4 Blekinge direkt från källan och de gick ut med nyheten om att vattenläckan var funnen och att vattnet hade kommit tillbaka. Reportern från SR lyckades med den nyheten lura iväg ett gäng som stod i kö för vatten. Jag bestämde mig dock för att inte lita på den nyheten utan fortsatte till källan. Jag tog mina dunkar och ställde mig i den 50m långa kön. Medans jag stod där och väntade på mina 50 liter så kom folk tillbaka som hade blivit lurade av Sveriges Radios reporter och muttrade en aning då de upptäckt att vattnet inte alls var tillbaka. Efter ca 50 minuters väntan så fick jag mina 50 liter och släpade dem till bilen. Efter 2,5h jagande hade vi nu vatten till dricka, toabesök m.m.

Efter morgonens ståhej begav vi oss till Saltö beach för att avnjuta en frukost i solen och ett svalkande dopp i den Östersjönska polen.

2 kommentarer:

Jemawa on 29 juni 2009 kl. 21:47 sa...

OMG! Vilken grej!

Okana - världens lyckligaste blivande mamma on 30 juni 2009 kl. 22:22 sa...

Hej.
Jättefin blogg :)
Följa varandra via bloglovin?
Jag är en 21-årig tjej som snart ska få sitt första barn.. och jag längtar.
I min blogg skriver jag om min graviditet och vardag, mode, nöje och mycket mer :)
Kramar

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal