måndag 16 februari 2009

5:e veckan…

…som arbetslös är nu inledd och det kliar något så otroligt i fingrarna. Dagen har vi spenderat hemma förutom ett besök hos barnmorskan. Idag gjorde jag Potatis och purjolökssoppa till lunch, eller potatis och pullolökssoppa som mina döttrar kallade det. När de sen frågade min sambo vad maten hette så svarade hon ungefär samma sak som barnen. Hon lät som en alkoholpåverkad som försökte beställa vid ett soppkök.

Dagen har endast bestått av hushållssysslor, städa, diska, laga mat och nu så tvättar jag. När jag var mindre så bad min mor mig om att tömma mina fickor på byxorna innan jag stoppade dem i tvättkorgen och det kanske är dax för mig att göra samma sak. Idag hittade jag 40kr i min dotters byxor, hon har mer pengar än sin farsa, i byxorna i alla fall.

Vad har hänt på jobbfronten då? I fredags eftermiddag blev jag kontaktad av en head hunter från England som undrade om jag var sugen på att jobba i Filipinerna med start ASAP, jag har inte gett honom ett definitivt svar än men det kan bli lite bökigt att hämta och lämna på dagis!? Annars så har jag inte fått några andra svar än men jag har sökt desto mer. Förra veckan gick det iväg 8 nya ansökningar. Hoppas att härdsmältan i den globala ekonomin lättar snart så företagen vågar satsa igen, jag är inte bra på att vara arbetslös.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker ju att potatis & pullolökssoppa låter ytterst intressant =).. Själv blev det pasta, igen.. Hoppas jobb situationen löser sig. Kramar

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal