onsdag 11 februari 2009

Vecka 26 – det känns som att huden ska spricka

DSC_0092

Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Min sambo har börjat få lite kramper i vaderna, sover lite sämre och foglossningen har blivit lite värre. Men tempramentet är oförändrat. Magen fullkomligen studsar på kvällarna, vet inte om vildningen redan övar sig på någon kamsport eller liknande, eller så dansar den bara. “-Det känns som att huden ska spricka”, sa min sambo igår kväll när vildningen höll på som mest.

Har ni någon gissning på könet? Jag märker att det är svårt att skriva nu när man vet vilket kön det är, jag har fått sudda och skriva om ett antal gånger redan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal