söndag 1 februari 2009

My hands are shaking

Det tog mig exakt TVÅ  månader men nu är jag igång. Den första december skrev jag ett blogg inlägg, Tummen ur.., som handlade om min otroliga oförmåga att få tummen ur arslet och ta mig till gymmet. Jag avslutade inlägget med “Neh, slut med alla undanflykter, i morgon, då ska jag fan i mig ta tag i mig själv!”. Men det tog mig ytterligare två månader innan jag tog mig i kragen och begav mig till gymmet. Hurray for me!

Så nu sitter jag här, helt slut efter ett 90 minuters pass med kondition och styrka, och mina händer och armar skakar av utmattning. Måste bara se till att hålla detta nu. Jag har satt upp två mål med min träning:

  1. Gå ner 10 kg innan vårt tredje barn kommer. (Förutsatt att allt går som planerat)
  2. Gå ner ytterligare 7 kg innan Jul.

 

Jag tänker inte måla ut mig helt så jag låter min utgångsvikt vara osagd.

Om detta är möjligt har jag ingen aning om (utan att sluta äta) men jag ska helt klart göra ett tappert försök. Följ min resa på drisses hörna.

P.S. Özgur, är det inte dags att ta ner julstjärnan??? D.S.

- drisse

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal