fredag 20 februari 2009

Sena kvällar; Tidiga mornar

Man börjar bli lite sliten nu för att vara helt ärlig, jag vet inte om min rastlöshet och min sambos “gravida trötthet” har stor del i det hela men, våra barn vaknar OTROLIGT TIDIGT nu för tiden.

“- God morgon Pappa, är det morgon nu?”, så har det låtit klockan 05:15 hemma hos oss de senaste veckorn. “-Eh, neeej, det är det inte, gå och lägg dig igen gumman” krystar man fram medans ens kropp känns helt förlamad och de enda kroppsdelarna som rör sig är ens läppar och det ena ögonlocket som darrar lätt när man försöker se vem som står vid sin säng piggare än piggast och vill leka. Det som vi trodde bara skulle vara i några dagar och varat nu i några veckor och desperationen börjar krypa sakta in på oss. Vad ska man göra, det känns som att vi har provat allt!? Vi har låtit dem vara uppe lite längre, låtit dem vara ute och leka längre, sprungit med dem upp och ner i pulkabacken tills i alla fall jag höll på att stupa. För övrigt talade min ena dotter om för mig idag att hon var trött på snön och längtade efter sommaren (Pappa höll med). Vi har kissat dem precis innan vi har gått och lagt oss men ingenting hjälper. Är detta vanligt hos 4:a åringar? Var jag likadan? 

En annan “förmåga” (eller vad man nu ska kalla det) de har är de kan sätta sig upp i sängen och vilja leka fast de för 5 sekunder sedan låg och sov. Hur är det möjligt? När jag vaknar så vet jag knappt vad som är upp eller ner, vilken dag det är eller om drömmer. Jag vill också ha den energin, lite i alla fall, så att man slipper hasa sig upp ut i köket för att, praktiskt taget, riva fram frukosten.

Är det någon där ute som har tips på hur man får sina barn att sova längre (i alla fall en timme extra) så får den personen mer än gärna svara på detta inlägg. Eller kan du som vet bara tala om för oss att detta är helt normalt och att det bara är en fas i utvecklingen. Eller så är det kanske så att våra döttrar är skapta till att bli tidningsbud, de går ju upp tidigt, springer upp och ner och är hur pigga som helst, precis som tidningsbud!? Vad är årslönen som tidningsbud…?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal