tisdag 17 mars 2009

Blogg, Microblogg och Nanoblogg…

Nu har jag allt, mm jag vet ni vill vara som jag, allt inom bloggvärlden i alla fall. Som arbetslös blir man väldigt snabbt rastlös och igår så spenderade jag 1h åt att registrera mig och uppdatera mina profiler på två nya bloggar nämligen bloggy.se och nanoblogg.se. Varför jag gjorde detta kan jag dock inte svara på, jag vill kanske vara hipp, men jag antar att det är resultatet av att vara arbetslös. När man sedan längre fram får ett jobb så kommer man vara inskriven på 110 olika rekryterings siter, som var och en måste hållas uppdaterad med aktuellt CV, man kommer att ha X antal bloggar som man ska försöka hålla vid liv, vilket man hade all tid i världen med när man var arbetslös. Jag tror dessutom att man kommer att vara meddlem till i alla fall 10 olika communities innan man får ett jobb, jag menar, jag är redan medlem i 6 stycken.

Ni hittar min andra bloggar här:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag är grundare av Bloggy och hoppas du gillar att mikroblogga :) Har du några frågor är det bara att fråga på!

drisse on 17 mars 2009 kl. 16:58 sa...

:) Absolut det ska jag verkligen göra. Än så länge tycker jag att microblogg är ett skönt sätt att blogga på och smidigt, snabbt och enkelt.
Bra sida, toppen initiativ.

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal