tisdag 3 mars 2009

Vecka 29

 

Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar (Aj, det måste göra ont).

Nu har det blivit en riktig dunder kula och grabben har skaffat sig muskler, han sparkar som en vilding på allt ifrån kissblåsan till revbenen, så hårt så att min sambo skuttar till ibland. Speciellt otrevligt tycker han att det är när min sambo sitter ner, han får väl inte så mycket plats då vilket han visar med att sparka lite extra.
Vi får se hur han reagerar imorgon, då bär det nämnligen av till Nyköping, en bilresa som normalt tar ca 5 timmar, men som jag har en känsla av kommer att ta närmare 6 timmar då jag antar att vi kommer få göra en hel del extra stopp denna gången. Efter den lilla trippen vilar vi över natten för att sedan bege oss till Västerås där jag ska på rekryteringsmässan och sedan på en intervju på kvällen. Sedan spenderar vi natten i Västerås för att sedan kolla in mer av staden på Fredagen.
Så det kommer att bli en hel del resande under de kommande dagarna men jag hoppas att han står ut, och att han inte kommer ut.
Posted by Picasa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal