tisdag 3 mars 2009

Pappa trött

Klockan är 00:51 och jag har precis avslutat Valkyrie med Tom Cruise, satan vilken bra film, se trailer nedan.

Jag och en vän håller på att göra ett spel för spelkonsolen XBOX360 så det sitter jag med nu, även fast mina ögon gått och lagt sig för länge sedan. Vi är fortfarande i dokumentations och research-fasen men hoppas att kunna släppa det innan sommaren (innan jag blir far igen) men sen vet man hur lätt det är att estimera projekt, man tar tiden och multiplicerar med pi, så ska vi chansa på Oktober!?

Spelets idé kommer från det gammla DOS spelet Liero, som utvecklades av en finsk kille vid namn Joosa Reikkinen 1999, men med betydligt bättre grafik, multiplayer m.m.

Neh nu är det dax att hoppa ner i sänghalmen, min barns snarkningar gör mig inte piggare direkt, jag lovade min sambo att inte lägga mig vid 01.00 (jag blir så jobbig på morgonen då) och nu är ju klockan 01.05 så…

Glöm inte att se Valkyrie!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal