måndag 22 juni 2009

Kräftan Reflekterar

Röd som en kräfta sitter jag nu här i soffan efter två avsnitt av Sopranos, säsong 1. That’s right, jag har stekt mig en aning för länge i solen idag men vad gör man, solen har hittills lyst med sin frånvaro så när den väl dyker upp så pressar man för att slippa vara blek. Jag läste dock en artikel precis om att det är “Hett att vara blek i sommar”, enligt Ebba von Sydow, modeexperten, så är "jättebrun” det absolut otrendigaste. Så jag kanske skulle ha skippat Öz cocosolja, tagit på mig T-shirten och satt mig i skuggan!? Nej, jag satsar på brun i år igen, man är ju ändå blek i 9 månader av 12 och att döma av vädret som kommer det nog ges tillfälle att fånga "brännan" denna veckan.


Imorgon fyller min son 1 månad, 1 MÅNAD, hur sjukt är inte det då, shiit, backa bandet, var vi inte nyss på BB? Han mår prima. Äter, skiter, sover och skriker som innan men nu har han också börjat att lyfta huvudet, fokusera blicken lite mer och försöker till och med att kommunicera med andra läten än skrik. Nu är det också dags för D-droppar (innan AD droppar) och ges till alla barn i Sverige från 1 månad. Det är ren D-vitamin som behövs för kalkbalansen i skelettet och tänderna. Vanligtvis så bildas D-vitamin i huden av solens strålar men eftersom Sverige är ett så pass solfattigt land så behöver barnen här extra tillskott i form av D-droppar. Nu vet ni det! På onsdag är det dags för en ny mätning och vägning hos BM och då får vi se hur mycket han har gått upp sedan sist, han börjar få riktigt goa och knubbiga ben.

2 kommentarer:

Öz on 23 juni 2009 kl. 02:20 sa...

Trots att jag inte borde beröras lika mycket som dig Driss så blev jag också rätt röd.
Jag har badat i After Sun lotion hela kvällen :)

drisse on 23 juni 2009 kl. 10:21 sa...

:) det är gött. Men skulle det inte vara "berödas" istället för "beröras"?

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal