tisdag 2 december 2008

Ett stort hjärta och en själ som få



Ush och fy för denna perioden i mitt liv, står inte ut med att inte göra ett skit, motivationen har nått botten och är på väg ännu längre ner för tillfället, har inte motivation till att göra ett dugg.
Som pappa behöver man motivation, motivation till att orka, att orka ta hand om sina barn, de ska aldrig komma i andra hand, men hur, hur får man tillbaka motivationen?

Kvinnor verkar ha en OTROLIG förmåga till att orka med familjelivet även fast det kärvar i arbetslivet, vart hämtar ni er energi ifrån - Hälsokällan i Bergslagen?

Min sambo är en stålkvinna, hon har alltid haft ork för barnen (i alla fall inte visat något annat för dem). Hon har klarat av en tvilling graviditet, medan jag studerade på heltid. Hon har tagit hand om två nyfödda barn själv, medan jag studerade på heltid. Hon har stått ut med två nyfödda barn plus en sambo som stundtals var en dubbelt så stor belastning som barnen. Men hon har alltid trott på mig, stöttat mig och inspirerat mig till vad jag är idag. Visst har hon varit trött och sliten men hon står fortfarande vid min sida och väntar vårat tredje barn, utan henne vet jag inte vart jag hade varit idag.

1 kommentarer:

Öz on 3 december 2008 kl. 22:35 sa...

Mycket vackert skrivet Andreas.
Bakom varje halvkonstig och rund men ack så härlig man står en stålkvinna och knuffar på.
Även i uppförsbackarna...

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal