torsdag 29 januari 2009

Inget varar för evigt

Nu har Spotify varit lanserad i 3 månader och den har rockat totalt, och gör fortfarande, men nu har musik jättarna sträckt ut sina stora klor och greppat tag i även Spotify.

"Den svenska musiktjänsten Spotify erbjuder sina användare gratis lyssning på miljontals låtar från alla de stora skivbolagen och många mindre.

Men nu tvingas strömningstjänsten att rensa bort många av de låtar som tidigare har funnits tillgängliga.

En del låtar kommer inte heller kunna avlyssnas i alla länder", skriver nyteknik.se.

Hur stor påverkan detta kommer ha på oss vanliga Svenssons återstår att se men i alla fall jag har redan sett musik falla bort från mina favorit spelningslistor.

”Med facit i hand hade det varit bättre om vi gjort utrensningen redan i oktober då vi lanserade tjänsten för allmänheten. Det inser vi nu och ber om ursäkt för att vi inte gjort detta tidigare”, skriver Spotify i sin blogg.

Inget varar för evigt, men det hade ju varit roligare om tjänsten utökade istället för minskade!?

Detta är framtidens media, ta inte det ifrån oss!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal