lördag 23 maj 2009

Dagen D

Klockan har precis passerat midnatt och det är nu den 23 Maj 2009, det är dagen då lillen är beräknad att komma. Kommer det ske inatt? Kommer det ske under morgondagen? Eller har han det så bra därinne att han tänker vänta ett par dagar till? Ingen aning, jag kan bara hoppas att han kommer så snart han kan för jag längtar så.

Igår var jag på ICA Maxi här i Karlskrona, ett ställe som jag tycker att jag besöker så gott som varenda dag, jag är där så ofta  att tjejerna i charken börjar lägga upp favorit skinkan på vågen innan jag sagt vad jag ska ha. Men inte så konstigt att det går åt mer mat nu när man är hemma i stort sätt dygnet runt. Men det var inte skinkan som jag ville tala om, utan hygienavdelningen för bebisar, igår var det första gången på 2 1/2 år som jag skulle köpa blöjor. Det hade inte hänt så mycket på blöjfronten sedan sist så det var inte svårt att välja ett par men det kändes lite lustigt och ovant att traska runt på den avdelningen för att inte tala om Agnes och Wilmas STORA undrande ögon när de såg ett blöjpaket fara ner i kundvagnen, “-Ska vi köpa blöjor pappa?”, “’Varför de?”. Föresten är Huggies något att ha?

Om blöjhyllan inte hade utvecklats så mycket så var det tvärtom när det gällde babyolja, schampo, tvål och tvättservetter. Om jag inte hade fått order från regeringen på vad jag skulle inhandla så hade jag nog stått där än idag, så ett tips till er nyblivna pappor där ute, se till att kolla upp vad ni ska handla innan ni åker till affären. Sen hade ju jag i och för sig lagt till ett störande moment (för sportens skulle), mina två underbara barn, som stod i vagnen och retades, skrattade, sjöng, frågade, grät, skrattade, frågade, retades och sjöng om vart annat från ingång till utgång. En storhandling på Maxi kräver en Redbull innan, ett stop vid ICA köket för lite energi påfyllning och en Redbull efteråt för att återhämta sig.

Innan jag avslutar för idag så måste jag bara berätta om en artikel som jag läste i Ny Teknik igår. Det var ett inslag där de tipsade om olika och udda väckarklockor och då var det så klart en amerikansk uppfinning som var värst, eller godast för den som gillar att vakna till doften av nystekt bacon. Det gick ut på att man lade ner ett fryst bacon i klockan när man gick och lade sig och så var det färdigstekt när klockan ringde på morgonen.

Nehe jag får väl passa på att sova lite, snart är det ju andra tider och då blir det inte lika mycket sömn.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal