måndag 18 maj 2009

Vecka 40

 2009-05-18 Vecka 40 002

Då var vi äntligen inne i vecka 40, själv så trodde jag aldrig att vi skulle komma hit men det gjorde vi. Anna är riktigt trött nu och sover mycket, livmodern är också väldigt lugn kanske är det lugnet före stormen!?

Nu är bebisen helt klar och väger mellan 3,5 till 4 kg och är mellan 48 och 52 cm lång. Nu är det riktigt svårt att röra sig i magen. Trots platsbrist i magen kan det dröja två veckor till innan den vill ut. De flesta bebisar föds på natten.

Från det ena till det andra så vill jag också tipsa om en mycket skön låt med Andreas Tilliander feat. Jocke Berg som heter Arlanda. Du som har Spotify hittar låten här.

6 kommentarer:

Angelica sa...

Men! nu tycker jag att den kan komma- stackars Anna.

drisse on 19 maj 2009 kl. 19:09 sa...

Imorgon är det dags för barnmorskan att "rafsa" runt lite därinne så vi får hoppas att det händer något då! - Anna hälsar och tackar

tronkan sa...

hoppas allt går bra, håller på er...
Puss från tronkbonk

drisse on 19 maj 2009 kl. 20:43 sa...

tackar så mycket, det var kul att se dig här inne :D

Jemawa on 20 maj 2009 kl. 09:11 sa...

Heja heja! Nu får väl knodden ta o komma ut!
Tänker på er! Ser fram emot fler uppdateringar!
KRAM

Jemawa on 20 maj 2009 kl. 09:12 sa...

Men magen är hur som väldans fin..

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal