söndag 10 maj 2009

Frågetecknen nöter på psyket…

Då var det söndag igen och känns som om veckorna bara flyger iväg, idag går vi in i graviditetens 39:e vecka och spänningen tätnar.

Sitter här i soffan, helt slut, har hjälpt min svägerska att flytta till Växjö idag men det är  inte därför jag är slut. Jag är slut på grund utav alla frågetecken och förhoppningar som man har på framtiden. Imorgon kl.09.00 ska jag på intervju nummer 2 på ett företag här i Karlskrona, det är en videokonferens med deras HR avdelning i Gävle. Efter det så väntar ett arbetsprov som jag håller på att stirra ihjäl mig på. Hur kommer det sig att man tvivlar på sina kunskaper även fast man vet att man kan det, och även fast man har jobbat inom branschen i 3 år???

Det här med att gå och vänta på besked från en massa arbetsgivare nöter verkligen på psyket och efter att ha varit på mer än en handfull med intervjuer, utan resultat, så börjar man ju undra vad som går fel.

Tvivlandet på min kompetens gör mig helt slut så nu har jag bestämt mig för att bara köra på härifrån, göra provet(n) och bara göra mitt bästa, mer än så kan jag inte göra och skiter det sig så var det jobbet menat för mig .

Håll tummarna för mig imorgon.



BTW följ min blogg med bloglovin!

3 kommentarer:

Öz on 11 maj 2009 kl. 00:18 sa...

Dude.. Det är klart det blir sådär jobbigt när man har gått arbetslös sedan årsskiftet...
Men det är som du säger, det kommer lösa sig...

drisse on 11 maj 2009 kl. 06:44 sa...

Mmm det är väl så, går in på dagens intervju med Timbuktus "Det löser sig" i lurarna!
Hur går det för dig?

★ The Darlings ★ on 12 maj 2009 kl. 15:53 sa...

Hola, hoppas att intervjun gick bra. Vi kollade på den där Hipp Hipp filmen med Morgan Pålsson, rätt kul men annars kass. Hoppas lillen kommer snart =)

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal