söndag 3 maj 2009

Fåglarna står i kö till himlen

Då var det dags att krypa ner i bingen, ta fram boken, och konstatera att ännu en söndag är till enda. Just nu håller jag på att läsa en bok om Andra Världskriget clip_image001som heter “Flykten” och är skriven av Rudolf Vrba och handlar om hans tid i koncentrationslägret i Auschwitz men framförallt om hans lyckade flykt därifrån. Jag har bara läst två kapitel men kan starkt rekommendera er att läsa boken.

Helgen har spenderats med min mor och far som har varit på besök och den har som vanligt gått för fort. Det märks att mina döttrar börjar bli äldre nu på så sätt att de har svårare nu att ta farväl än vad de har haft innan. Efter att mina föräldrar hade åkt så tog jag med tjejerna ut till den lokala lekplatsen så att de skulle få springa av sig lite (eftersom det blir en hel del godsaker när man har besök och socker har en förmåga att i alla fall få mina barn och springa runt som två duracell kaniner). I lekparken mötte vi grannarna med deras barn och Agnes och Wilma berättade för dem att Farmor och Farfar hade åkt hem för att hämta sängarna och att de nu skulle bo hemma hos oss, och tänk om verkligheten kunde vara så enkel som i huvudet hos ett barn.

En annan reflektion som min ena dotter Wilma gjorde i morse var vid frukostbordet då hon sa “-Fåglarna står i kö till himlen!” och pekade på ett sträck med gäss som var på väg in över Sverige.

Imorgon är det måndag igen och Anna är då i vecka 37+1 vilket innebär att hon räknas som fullgången om hon skulle komma in till förlossningen. Morgondagen ska jag rivstarta genom att ringa till Folktandvården som verkar ha svårt att anpassa sig till det nya teknik samhället. Den 4:e december förra året var min sambo hos tandläkaren för en årlig besiktning vilket gick på 340kr som vi tog på faktura för att sedan kunna betala vid löning. Den 29:e december går jag upp till folktandvården med vår faktura och betalar den med kontokort över disk. Och så i fredags händer det, 4 månader senare, en betalningspåminnelse på 340kr dimper ner i brevlådan, FY FAN vad förolämpande, först börjar man ju undra om man har missat något och sen börjar jag riva bland gamla sparade kvitton, men vem f-n sparar ett kvitto från tandläkaren i 4 månader och på en simpel undersökning dessutom. Jag kommer sedan på efter ett tag att jag minsann betalade den där räkningen och att jag gjorde det med mitt kontokort, så jag loggar in på internetbanken och klickar mig bakåt i historiken tills jag hittar transaktionen. Så imorgon så ska jag ringa till dem och fråga om de inte har bättre koll och om man hädanefter ska spara alla kvitton som man får hos dem, sedan tänker jag be dem att föra över den där dröjsmålsräntan på 8 % efter förfallodagen till mitt konto.

Så vad ni än gör spara era tandläkarkvitton till jag har rätt ut det här!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal