söndag 24 maj 2009

Premiär och Nervositet

Då har man klarat av årets första premiär, ett dop vid Pettersvik i Torhamn och det var minst 15 grader i vattnet. Jag blåste upp min uppblåsbara krokodil och begav mig ner till vattnet, hoppade i, övergav min krokodil och hade på 10 sekunder varit över, i och under vattnet och tagit mig upp på land, FY FAN VAD SKÖNT DET VAR!

Jag börjar bli riktigt nervös nu, varje gång Anna suckar, eller grymtar till, så höjs min puls och jag undrar om vattnet gått, men hittills har det varit falskt alarm. Nu när det gått 40 veckor så har tankarna gått från att vara fokuserade på att det snart är förlossning till att handla om själva förlossningen. Klarar jag av att stötta Anna? Hur var det man skulle göra när man står där bredvid britsen? Märker de om jag tar lite lustgas? Shiit det är mycket som snurrar i skallen nu men mest av allt så undrar man ju bara hur han ser ut. Det är dags att komma ut nu!

4 kommentarer:

Öz on 25 maj 2009 kl. 04:47 sa...

Ja du Driss, det lät ju jätteskönt...
Speciellt när det var så varmt att du låg i så länge som tio sekunder ;)

Roger on 25 maj 2009 kl. 05:31 sa...

...så, du döper dig varje vår...? :)

drisse on 25 maj 2009 kl. 09:13 sa...

Ja jag försöker hålla i den traditionen, tycker att det är viktigt. Sen att det kan innebära total kastrering gör det ju bara mer spännande.

Jonna, Micke och Theo on 26 maj 2009 kl. 08:32 sa...

Grattis till pojken, hoppas att allt gick bra =)

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal