tisdag 26 maj 2009

Omtumlad…

Oscar

…av alla känslor sitter jag här i soffan, för inatt föddes min son Oscar.

Klockan 23.40 igår kväll satte det igång, lagom till att man skulle släcka nattlampan, värkarna gick från 0 till 100 på bara några minuter och 23.45 ringde vi till förlossningen som bad oss att komma in med detsamma. Efter att ha ringt och skickat sms till halva släkten kom Annas mormor och hennes sambo för att vara barnvakt, ett STORT tack till er, och vi kunde gasa på till förlossningen.

00.10 var vi på plats och Anna fick byta om till de omtalade förlossningskläderna, nät trosor och nattlinne. Värkarna kom tätt och förlossningsarbetet gick i 190, det gick så snabbt så att Anna inte hann få någon smärtbehandling förutom lustgas, och klockan 01.49 så föddes vår lilla son som vägde 3740g och var 51cm lång.

Ursäkta att jag svär men FY FAN VAD MÄKTIGT, under Annas krystningar så krystade även jag, utan att jag tänkte på det, så mycket så att jag har träningsvärk i magen. Att stå där vi sidan av sängen och se sin älskade ta i utav bara h-vete (och lite till) är helt makalöst, plus att hon gör det utan bedövning. Och jag som tyckte att jag var tuff som lagade två hål hos tandläkaren utan bedövning, I rest my case, jag ska aldrig klaga över något så simpelt någon mer gång. Vilken stål kvinna. Men det mest förlösande var när man såg huvudet och när man hörde det första skriket, då kom tårarna, HELVETE VAD MÄKTIGT, man ville bara skrika av lycka! Efter förlossningen serverades det fika på guldbricka och vi åt och njöt av vår nya lilla kompis.

Nu är jag hemma en snabbis för att skölja av mig, sedan ska jag hämta upp tjejerna, uträtta några ärenden för att sedan ta med dem upp till förlossningen. Det ska bli såå häftigt att se deras miner när dom ser sin lillebror för första gången. Just nu sitter de på dagis och ritar teckningar till honom. FY FAN VAD MÄKTIGT!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till sonen :-)

mvh Jessica

Jenny on 26 maj 2009 kl. 10:08 sa...

Här sitter jag och gråter!
Grattis vännen! Jättegrattis på er allihop!
Tusen Krämar!

Roger on 26 maj 2009 kl. 11:18 sa...

Grattis kompis. Hälsa Anna å tjejerna.

Anders on 26 maj 2009 kl. 11:20 sa...

Tusen miljoners grattis gubben:)
Hoppas ni mår bra allihopa!!!
Bamsekramar från Halmstad!

drisse on 26 maj 2009 kl. 14:08 sa...

Jag tackar så mycket mina vänner, fy fan vilken dag, ovärdelig. Men jag måste medge att jag, efter bara 1 timmes sömn inatt, har lite svårt att hålla koll på om det är Tisdag eller Onsdag, morgon eller kväll.

Öz on 26 maj 2009 kl. 22:10 sa...

Tack för att vi fick komma och inspektera :)

drisse on 27 maj 2009 kl. 10:18 sa...

Det var så lite så, förlåt att jag var i koma inte kunde prata så mycket bara :D

murarn on 28 maj 2009 kl. 00:08 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
murarn on 28 maj 2009 kl. 00:10 sa...

Äntligen! :)

Väntar med spänning på första rapporten om hur det känns att vara storasyster..

Josefine on 6 juni 2009 kl. 18:27 sa...

Stort grattis till den nya stjärnan i familjen =)

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal