tisdag 25 november 2008

148 bpm

Enligt tidskrifter, läkare, forskare m.fl. så blir det ingen pojk. Pojkar ligger oftast under 134 bpm (beats per minute) och flickor oftast över 144 bpm.

Idag var vi på ytterligare ett besök hos barnmorskan, min sambo har haft krämpor i magen och är orolig. Vi lyssnade då på vår lilla ängel, vars hjärt slog med 148 slag i minuten. Detta, plus statistiken, säger mig att sannolikheten för att det ligger en liten pojk där inne, och gror, är relativt liten.

Statistiken är nämligen den att min sambo har 3 systrar, plus att vi har 2 döttrar, enkel matte visar då att de senaste 4 graviditeterna, på min sambos sida, har resulterat i 5 tjejer.

Barnmorskan talade dock om för oss att detta inte stämmer till 100% utan att det kan bli en pojke även fast hjärtat slår över 144 bpm.

Det spelar absolut ingen roll vilket kön barnet får, men som pappa vill man ju ha en grabb, en dotter skulle förgylla min vardag minst lika mycket.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal