onsdag 5 november 2008

Dagar som denna....

 

Att vara pappa kan vara roligt, jobbigt, spännande och påfrestande. Dagar som denna är det roligt, jobbigt, spännande och påfrestande på samma gång.
Idag är Agnes sjuk (sjuk & sjuk, hon kräktes imorse, så vi stannade hemma) och vad gör man då!?
Jo, det första man gör är att slå på barn kanalen (TACK SVT, för att ni har givit oss föräldrar en avlastning för alla licens pengar vi har betalat in), då sitter barnen där som små ljus och tittar på burken medans man själv kan ta sig en kopp kaffe, läsa Ny Teknik och sen ta tag i de vardagliga sysslorna.
Men efter ett tag så börjar ju bollibompa bli väldigt monotont och enformigt även för barn, och de börjar söka uppmärksamhet, vill hitta på saker att göra osv. Och vad gör man då, när man sitter i en 3:a på 72kvm? Och det är inte lätt för en 4åring att förstå varför man inte får gå ut när man är sjuk.

Snälla, tips här uppskattas, mina har tagit slut.

Det är heller inte lätt för en 4åring att förstå att man inte kan/ska äta när man har kräkan. Det är väldigt frustrerande när man vill ge henne mat, men man ska inte.
Speciellt när de säger "-Pappa, jag är hungrig!" var annan minut i en halvtimme. Och det kan bli en väldig stressfaktor för en trött förälder.
Då kan man ta fram sådana här bilder eller tänka på hur allting har utvecklats från dag ett. Från att de kommer ut fram tills idag. Det får en att le, och inse, hur lyckligt lottad man är, hur mycket glädje, värme och kärlek som barn sprider.
Jag är ju inte den första som skriver det här, men att få vara med om en människas utveckling från dag 1 är heelt otroligt, hur de snappar upp allt, absolut allt, som händer runt omkring dem.

Agnes ritar redan nu snyggare fyrkanter än mig!
Posted by Picasa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal