onsdag 12 november 2008

Pappa status

Skit trött, endast tvättstugan håller mig vaken.
Bagaren ligger och sover i soffan bredvid, hon mår inte bättre än hon gjorde igår, stackaren, önskar att det var något som man kunde göra för att hon skulle bli av med allt skit, kanske får köpa några nya blommor att pigga upp med, de jag köpte för en vecka sen har redan kroknat....interflora ryck upp er!

Det här med lågkonjunktur börjar påverka även mig.
Folk springer på den ena intervjun efter den andra medan man själv sitter och matar ut ansökningar över hela norden, + England, utan att höra ett pi..p.
Men jag har två intervjuer inbokade nästa vecka, Ronneby på måndag samt Stockholm på torsdag, hoppas verkligen att det kan ge något.

Att vara medveten om att man snart kanske kommer att vara utan jobb är väldigt påfrestande och stressande, speciellt när man har en underbar familj hemma och en bulle i ugnen som man måste försörja.

Vad skulle man göra om man fick ett erbjudande i Stockholm, Göteborg eller någon annanstans, tillräckligt långt bort från Karlskrona? Hade man varit singel, och inte hade haft barn, så hade det ju inte varit några problem. Men nu är ju situationen att man har sambo och två barn, plus ett barn i ugnen, vilket gör att det inte är det lättaste att utföra. Någon med erfarenhet av liknande situation får gärna höra av sig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal