måndag 19 januari 2009

Herr Nervös

Shit vad nervös jag är, imorgon har jag en jobb intervju med Skype, det är första intervjun som jag verkligen är nervös inför. Imorgon eftermiddag så kommer ett par herrar från Skype att ringa upp mig via Skype (så klart) och köra en intervju med mig via video konferens, GAAAH!!! Jag tror att min nervositet har att göra med att intervjun ska hållas hemma, via Skype, samt att det är min första intervju på bra länge, den första i år (no really).

Så imorgon förmiddag blir det till att plugga in lite Skype, protokoll, VOIP osv. osv. för att kunna bemöta dem på bästa sätt. Sen blir det strykning av skjorta och se till att slipsen funkar, det är det enda som behövs, jag tänkte köra på skjorta, slips och kalsonger, jag sitter ju ändå bara vid middagsbordet och det enda de kommer att se är min överkropp. Jag hade ju iofs kunna valt en mer avslappnad profil, nät brynja med fett fläckar, orakad och glasögonen på sné, en äkta hacker look för man vet ju inte vad de letar efter.

Jobbet som jag har sökt är “Mac Developer”, jag har aldrig ägt en Mac i hela mitt liv, jag totalt testat 2, varav den ena i 5 min idag. Fast jag vill ha en, och jag tjatar på min sambo att jag vill ha en. Men kraven för att söka tjänsten uppfyllde jag och de har läst mitt CV så de har ju en ganska god överblick över vem jag är, vad jag kan och vad jag gjort så det borde ju gå bra.

En annan sak som jag är orolig över är att jobbet är i Tallin :). Det kan ju ställa till det lite när man har en gravid sambo hemma, som väntar ens tredje barn, om man inte vill att barnet ska bli Estländsk medborgare. Men enligt en vän som redan jobbar på Skype så ska det inte vara helt omöjligt att kunna jobba på Stockholmskontoret även om tjänsten är i Tallin.

Jaja, det går som det går, nu måste jag plugga lite, håll tummarna för mig!

- drisse

2 kommentarer:

Öz on 20 januari 2009 kl. 00:12 sa...

Lycka till my main man in... eh... tallin...

drisse on 20 januari 2009 kl. 07:32 sa...

Thx lenn, det kommer nog gå bra....torsk på Tallin får en ny betydelse.

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal