torsdag 15 januari 2009

The King Is Dead

 

En vän har lämnat mig, man tror att den dagen aldrig kommer, men vips så knackar den på dörren.
Igår eftermiddag, strax efter klockan 18.00, somnade min trogne vän Elvis in, 13år gammal.
Elvis har varit i mina pärons ägo i nästan 14 år, han var 8 månader gammal när vi hämtade honom och har sedan den dagen varit en stor del av mitt och min familjs liv.

Det känns både positivt och negativt att jag inte fick chansen att vara med när han somnade in. Det hade varit mycket tyngre att vara med, nu har jag chansen att bearbeta att han borta innan vi gör ett nytt besök hos mina päron.

Jag kommer alltid att minnas dig!

Undrar hur mina barn kommer att ta det första gången vi kommer och hälsar på och vi inte möts av en hund viftandes på svansen i dörren. Jag har försökt att förklara lite lätt redan nu men det är alldeles för abstrakt för att de ska förstå, det kommer vara något som vi får ta upp i bilen nästan gång det bär av mot norr.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

gud vad jag saknar honom, våran lilla älskling. kram syrran

drisse on 17 januari 2009 kl. 18:36 sa...

mm skoja inte, blir nog tungt när man kommer hem nästa gång

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal