tisdag 20 januari 2009

Puuh

Då var persen över och det var faktiskt inte så farligt som jag trodde att det skulle vara, jag pratar så klart om intervjun med Skype som jag hade idag. De var lite sena när det ringde upp så jag satt lite på sträckbänken innan det slutligen ringde. Upp på skärmen studsar två unga Estlänningar i 30 års-åldern, en man och en kvinna, de log och hälsade mig välkommen. De presenterade sig och började sedan intervjun genom att presentera Skype som företag. Efter en introduktion på ca 5min där de malde på om Skype, de olika kontoren, avdelningarna etc. etc. så frågade de om jag hade några frågor, men jag hade jämt sjå att placera information i olika fack i mitt huvud, så vi fortsatte intervjun. De fortsatte att berätta om själva anställningen och sa att det var helt okej att jobba i Stockholm (perfekt tänkte jag).

Efter intensiva 20 minuter med MYCKET information så var det dax för mig att presentera mig och min bakgrund. Det flöt på och 15  minuter senare så hade jag babblat klart :). De frågade sen några av standard frågorna “Vad har du för dåliga sidor?” “Vad har du för bra sidor?” osv. Intervjun avslutades sedan på ett bra sätt och jag är jätte nöjd över hur bra den gick.

Nu är det bara en tid av väntan kvar, väntan på att få ett svar, positivt eller negativ, jag hoppas på ett positivt. Det skulle vara skönt att få lite medgång nu, att vara arbetslös är inget som jag föredrar direkt. Någon som vill hjälpa mig att hålla tummarna?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal