lördag 3 januari 2009

Nytt år, nya möjligheter…

Då var det 2009 och Jul och Nyår passerade utan att man han blinka. 2008 var för mig ett år som innehöll många godbitar men också många ett år som levererade många tråkigheter. 2008 var året då min farbror hastigt gick bort, ett bevis på att livet är fullständigt oförutsägbart. Det var ett år som för mig och för många i min närhet präglades av sjukdom och personliga nedgångar. 2008 var året då jag blev arbetslös igen (fortfarande anställd men konkursansökan är postad), det var året då min kära vän Mr H fyllde 300år, oj en nolla för mycket, han fyllde 30år. Det var också året då min sambo blev gravid.
Nu väntar ett nytt år med stora möjligheter, ett år där jag förhoppningsvis kommer att få ett nytt jobb. Ett år där jag kommer att bli pappa igen (om allt går enligt planerna).

Nu sitter jag hemma framför burken igen efter att ha rest 40 mil genom ett snöigt Sverige. Min sambo ligger och snarkar i soffan, helt slut efter en långhelg i Nyköping. Hon och barnet mår bara bra, hon är i vecka 20 nu (19+6) och barnet dansar schottis i magen. Barnet är nu ca 18cm och väger ca 300g och sprattlar betydlgt mer nu än vad den gjorde för en vecka sedan. Imorgon lovar jag er en bild på magen, det var länge sedan men min sambo har varit svår flörtad de senaste veckorna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Om mig

Mitt foto
pappa i sin bästa år som jobbar inom it/telecom i de sydligare breddgraderna utav Sverige. lär känna mer av mig genom att läsa mina inlägg.

Antal unika besökare

Totalt:
Denna veckan:
Idag:
Just nu:
Bookmark and Share
bloglovin

drisses hörna Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal